• خم کن لوله
  • لوله خم کن
  • خم کن

خمکن لوله

دستگاه خم کننده یک ماشین آلات شکل دهی (DIN 8586) است. هدف آن جمع آوری خم روی قطعه کار است. خم با استفاده از ابزار خمشی در حین حرکت خطی یا چرخشی ساخته می شود. طبقه بندی دقیق را می توان با کمک سینماتیک انجام داد.

 

خم شدن لوله عبارت است از هرگونه فرآیند تشکیل فلز که برای تشکیل دائمی لوله یا لوله مورد استفاده قرار می گیرد. خم شدن لوله ممکن است محدود به فرم باشد یا از روشهای خمش آزاد استفاده کند و ممکن است از روشهای پشتیبانی از حرارت یا تشکیل سرما استفاده کند.

روش های خم شدن با فرم مانند "خم شدن پرس" یا "خم شدن دورانی" برای شکل دادن قطعه کار به شکل قالب استفاده می شود. سهام لوله مستقیم را می توان با استفاده از دستگاه خم برای ایجاد انواع خم های تک یا چندگانه و شکل دادن قطعه به شکل دلخواه تشکیل داد. این فرایندها را می توان برای تشکیل اشکال پیچیده از انواع مختلف لوله های فلزی شکل پذیر استفاده کرد. فرآیندهای خمش آزاد ، مانند خم شدن سه رول ، قطعه کار را به صورت سینماتیکی شکل می دهند ، بنابراین خط خم شدن به هندسه ابزار وابسته نیست.

عموماً از سهام گرد در خم لوله استفاده می شود. با این حال ، لوله ها و لوله های مربع و مستطیل نیز ممکن است خم شوند تا مشخصات کار را برآورده کنند. سایر عوامل دخیل در فرآیند خمش عبارتند از: ضخامت دیواره ، ابزار و روان کننده های مورد نیاز لوله و خم لوله برای بهترین شکل دادن به مواد و روش های مختلف استفاده از لوله (لوله ، سیم لوله).

یک لوله را می توان در جهات و زوایای مختلف خم کرد. خم های ساده معمولی شامل تشکیل آرنج ، خم ، و خم U ، که 180 درجه خم است. هندسه های پیچیده تر شامل خم های دو بعدی (دو بعدی) و خم های سه بعدی (سه بعدی) است. یک لوله دو بعدی دارای دهانه هایی در همان صفحه است. یک 3D دارای دهانه هایی در سطوح مختلف است.

خم دو صفحه ای یا خم ترکیبی به عنوان خم ترکیبی تعریف می شود که دارای خم در نمای پلان و خم در ارتفاع است. هنگام محاسبه خم دو صفحه ، باید زاویه خم و چرخش (زاویه دو طرفه) را بدانید.

یکی از عوارض جانبی خم شدن قطعه کار تغییر ضخامت دیواره است. دیوار در امتداد شعاع داخلی لوله ضخیم تر و دیواره بیرونی نازک تر می شود. برای کاهش این ، لوله ممکن است به صورت داخلی و یا خارجی برای حفظ سطح مقطع پشتیبانی شود. بسته به زاویه خمش ، ضخامت دیواره و روند خم شدن ، ممکن است داخل دیوار چروکیده شود.

فرآیندها


خم شدن لوله به عنوان یک فرایند با بارگیری یک لوله در یک لوله یا خم لوله شروع می شود و آن را بین دو قالب ، بلوک بست و قالب تشکیل می دهد. لوله همچنین توسط دو قالب دیگر ، قالب برف پاک کن و قالب فشار تحت فشار قرار می گیرد.

فرآیند خم شدن لوله شامل استفاده از نیروی مکانیکی برای فشار لوله مواد یا لوله به قالب است و لوله یا لوله را مجبور می کند تا با شکل قالب مطابقت داشته باشد. غالباً لوله های استوک محکم در جای خود نگه داشته می شوند در حالی که انتهای آن به دور قالب می چرخد ​​و نورد می شود. اشکال دیگر پردازش شامل فشار دادن سهام از طریق غلطک هایی که آن را به یک منحنی ساده خم می کند. برای برخی از فرآیند خم شدن لوله ، یک سنبه در داخل لوله قرار می گیرد تا از فروپاشی جلوگیری شود. لوله توسط یک قالب برف پاک کن در حالت کششی نگه داشته می شود تا از ایجاد چین و چروک در هنگام استرس جلوگیری کند. قالب پاک کن معمولاً از آلیاژ نرم تری مانند آلومینیوم یا برنج ساخته می شود تا از خراشیدن یا آسیب رساندن به مواد خم شده جلوگیری شود.

بسیاری از ابزارها از فولاد سخت شده یا فولاد ابزار برای حفظ و افزایش طول عمر ابزار ساخته می شوند. با این حال ، هنگامی که نگرانی برای خراشیدن یا سفت شدن قطعه کار وجود دارد ، از مواد نرم تری مانند آلومینیوم یا برنز استفاده می شود. به عنوان مثال ، بلوک بست ، بلوک فرم چرخشی و قالب فشار اغلب از فولاد سخت شده تشکیل می شوند زیرا لوله از این قسمتهای دستگاه عبور نمی کند. قالب فشاری و قالب پاک کننده از آلومینیوم یا برنز تشکیل شده است تا شکل و سطح قطعه کار را هنگام لغزیدن حفظ کند.

دستگاه های خم لوله به طور معمول از نیروی انسانی ، نیروی پنوماتیک ، هیدرولیک ، هیدرولیک یا سرو موتور استفاده می کنند.

انوع خم شدن لوله

خم شدن با فشار
خمش پرس احتمالاً اولین فرآیند خمش است که در لوله ها و لوله های سرد استفاده می شود. در این فرایند قالب به شکل خم به لوله فشار داده می شود و لوله را مجبور می کند تا با شکل خم مطابقت داشته باشد. از آنجا که لوله از نظر داخلی پشتیبانی نمی شود ، تغییر شکل شکل لوله ایجاد می شود که منجر به ایجاد سطح مقطع بیضی می شود. این فرایند در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که نیازی به سطح مقطع ثابت لوله نیست. اگرچه یک قالب می تواند اشکال مختلفی تولید کند ، اما فقط برای یک لوله و شعاع کار می کند.


خم شدن چرخشی

ابزار کامل برای خم شدن چرخشی
خمش دور چرخشی (RDB) یک فناوری دقیق است ، زیرا با استفاده از ابزار یا "مجموعه های قالب" که دارای شعاع خط مرکز ثابتی (CLR) هستند خم می شود ، که متناوباً به عنوان شعاع خم متوسط ​​(Rm) نشان داده می شود. خم کننده های چرخشی کششی را می توان برای ذخیره کارهای متعدد خم با درجات مختلف خم شدن قابل برنامه ریزی کرد. اغلب یک جدول شاخص موقعیت یابی (IDX) به خم کننده متصل است که به اپراتور اجازه می دهد تا خم های پیچیده ای را که می توانند خم های متعدد و صفحات متفاوت داشته باشند ، تولید کند.

خم کننده های روتاری رایج ترین ماشین ها برای استفاده در لوله های خمشی ، لوله ها و مواد جامد برای مواردی مانند: نرده ها ، قاب ها ، قفس های رول وسیله نقلیه موتوری ، دسته ها ، خطوط و موارد دیگر هستند. خم کننده های چرخشی کششی هنگامی که ابزار مناسب با برنامه مطابقت داشته باشد ، خم های زیبایی ایجاد می کند. ماشین های خمش چرخشی CNC می توانند بسیار پیچیده باشند و از ابزارهای پیچیده برای تولید خم های شدید با الزامات کیفیت بالا استفاده کنند.

ابزار کامل فقط برای خمش با دقت بالا لوله های با انحنای سخت با نسبت OD/t (قطر/ضخامت) نسبتاً زیاد و نسبت نسبتاً کم بین میانگین شعاع خمش Rm و OD مورد نیاز است. استفاده از تقویت محوری یا در انتهای آزاد لوله یا روی قالب فشار برای جلوگیری از نازک شدن بیش از حد و فرو ریختن قسمتهای اضافی لوله مفید است. مندرس ، با یا بدون توپ با پیوندهای کروی ، بیشتر برای جلوگیری از چین و چروک و بیضی شکل استفاده می شود. برای فرآیندهای خمشی نسبتاً آسان (یعنی با کاهش ضریب سختی BF) ، ابزار را می توان به تدریج ساده کرد و نیازی به کمک محوری ، مندرس و قالب برف پاک کن (که بیشتر از چروک شدن جلوگیری می کند) برطرف شد. علاوه بر این ، در برخی موارد خاص ، ابزار استاندارد باید به منظور برآوردن الزامات خاص محصولات اصلاح شود.


خم شدن رول
در طی فرآیند خم شدن رول ، لوله ، اکستروژن یا جامد از طریق یک سری غلطک (معمولاً سه) عبور می کند که به لوله فشار وارد می کند و به تدریج شعاع خم شدن در لوله را تغییر می دهد. رول های خم کننده به سبک هرمی دارای یک رول متحرک ، معمولاً رول بالا می باشد. رول های خم کن دو نوع دارای دو رول قابل تنظیم هستند ، معمولاً رول های پایینی و یک رول بالا ثابت. این روش خمش باعث تغییر شکل بسیار کمی در سطح مقطع لوله می شود. این فرایند برای تولید کویل های لوله و همچنین خم های ملایم طولانی مانند موارد استفاده شده در سیستم های خرپایی مناسب است.

فرآیند خمش فشار سه رول
خمش فشار سه رول (TRPB) متداول ترین فرآیند خمش آزاد برای تولید هندسه های خمشی متشکل از چندین منحنی خم صفحه است. با این وجود ، امکان شکل دهی سه بعدی وجود دارد. پروفیل بین خم شدن رول و رول پشتیبانی کننده هدایت می شود ، در حالی که از طریق ابزارها فشار داده می شود. موقعیت رول تشکیل دهنده شعاع خمش را مشخص می کند. نقطه خمش نقطه مماس بین لوله و خمش است. برای تغییر صفحه خم شدن ، فشار دهنده لوله را حول محور طولی خود می چرخاند. به طور کلی ، یک کیت ابزار TRPB را می توان بر روی یک ماشین خمش معمولی دوار استفاده کرد. این فرآیند بسیار انعطاف پذیر است زیرا با یک مجموعه ابزار منحصر به فرد ، چندین شعاع خم Rm را می توان بدست آورد ، اگرچه دقت هندسی این فرآیند با خمش کششی دوار قابل مقایسه نیست. خطوط خمشی که به صورت توابع خطی یا چند جمله ای تعریف شده اند قابل تولید هستند.

خم ساده سه رول
سه بار خم شدن لوله ها و پروفیلهای باز را می توان با ماشینهای ساده تر ، اغلب نیمه اتوماتیک و بدون کنترل CNC ، انجام داد که می توانند لوله را با اصطکاک وارد منطقه خمش کنند. این ماشینها اغلب دارای طرح عمودی هستند ، یعنی سه رول روی یک صفحه عمودی قرار دارند.


خم شدن القایی
یک سیم پیچ القایی در قسمت کوچکی از لوله در نقطه خم قرار می گیرد. سپس به صورت القایی بین 800 تا 2200 درجه فارنهایت (430 تا 1200 درجه سانتیگراد) گرم می شود. در حالی که لوله داغ است ، فشار روی لوله وارد می شود تا آن را خم کند. سپس می توان لوله را با اسپری هوا یا آب خاموش کرد یا در برابر هوای محیط سرد شد.

خم شدن القایی برای تولید خم برای طیف وسیعی از کاربردها ، مانند خطوط لوله (دیواره نازک) برای هر دو بخش بالادست و پایین دست و داخل و خارج از ساحل صنعت پتروشیمی ، قطعات ساختاری با شعاع بزرگ برای صنعت ساختمان ، شعاع ضخیم و شعاع کوتاه برای صنعت تولید برق و سیستم های گرمایش شهر.

مزایای بزرگ خم شدن القایی عبارتند از:


شعاع خم و زاویه (1 ° -180 °) را می توان آزادانه انتخاب کرد
شعاع و زاویه خم بسیار دقیق
قرقره دقیق لوله را می توان به راحتی تولید کرد
صرفه جویی قابل توجهی را می توان در جوشکاری های صحرایی به دست آورد
طیف گسترده ای از اندازه لوله ها را می توان در یک دستگاه قرار داد (1 "OD تا 80" OD)
نازک شدن دیواره عالی

مندرل
مندرل یک میله فولادی یا توپ پیوندی است که در لوله خم می شود در حالی که در حال خم شدن است تا به لوله کمک بیشتری کند تا چین و چروک و شکستگی لوله در طی این فرآیند کاهش یابد. انواع مختلف نارنج به شرح زیر است.

شاخه پلاگین: میله ای محکم که در پیچ های معمولی استفاده می شود
سنبه شکل: یک میله جامد با انتهای خمیده که در هنگام نیاز به حمایت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد
میلگرد توپی بدون کابل: بلبرینگ های فولادی بدون پیوند وارد لوله شده و در خم های مهم و دقیق استفاده می شود
شاخه گلوله ای با کابل: بلبرینگ های متصل به لوله وارد لوله می شوند و در خم های بحرانی و خم های دقیق استفاده می شوند
شن و ماسه: ماسه بسته بندی شده در لوله
در تولید محصولی که خمش بحرانی نیست ، می توان از شاخه شاخه استفاده کرد. یک نوع فرم انتهای سنبه را باریک می کند تا پشتیبانی بیشتری در خم لوله ایجاد شود. در صورت نیاز به خم شدن دقیق ، باید از یک شاخه توپی (یا شاخه ای با کابل فولادی) استفاده شود. دیسک های توپ مانند به هم متصل می شوند تا بتوانند خم شوند و در عین حال قطر یکسانی را در کل حفظ کنند. سبک های دیگر شامل استفاده از ماسه ، سروبند یا آب یخ زده است. این قطرها تا حدودی ثابت را ایجاد می کنند در حالی که جایگزینی ارزان قیمت برای سبک های فوق الذکر ارائه می دهند.

لوله اگزوز اتومبیل یا موتورسیکلت یک کاربرد رایج برای یک سنبه است.


فنرهای خم کننده
اینها فنرهای قوی اما قابل انعطافی هستند که برای پشتیبانی از دیوارهای لوله در طول خم شدن دستی وارد لوله می شوند. قطر آنها فقط کمی کمتر از قطر داخلی لوله برای خم شدن است. آنها فقط برای خم شدن لوله های نرم 15 و 22 میلی متری (0.6 و 0.9 اینچی) (معمولاً در لوله کشی خانگی استفاده می شود) یا لوله های PVC مناسب هستند.

فنر به داخل لوله فشار داده می شود تا جایی که مرکز آن تقریباً جایی است که باید خم شود. طول سیم انعطاف پذیر را می توان به انتهای فنر وصل کرد تا برداشتن آن آسان شود. لوله به طور کلی در برابر زانوی خمیده نگه داشته می شود و انتهای لوله برای ایجاد خم شدن به بالا کشیده می شود. برای سهولت بازیابی فنر از لوله ، ایده خوبی است که لوله را کمی بیشتر از مقدار مورد نیاز خم کرده و سپس آن را کمی شل کنید. فنرها نسبت به خم کننده های دوار کمتر دست و پا گیر هستند ، اما برای خم شدن طول کوتاه لوله ها در مواقعی که بدست آوردن اهرم مورد نیاز در انتهای لوله مشکل است.

فنرهای خمشی برای لوله های با قطر کوچکتر (لوله مسی 10 میلی متری) به جای داخل روی لوله می لغزند.


خم شدن CNC
دستگاه های خم CNC برای انعطاف پذیری بالا و زمان راه اندازی کم توسعه یافته اند. این ماشین ها قادرند قطعات منفرد و دسته های کوچک را با دقت و کارایی یکسان قطعات تولید شده در سری به صورت اقتصادی خم کنند.


ماشینهای خمش یونیورسال- ساخت مدولار
ماشینهای خمش یونیورسال شامل یک ماشین اصلی است که با کمی تلاش قابل تنظیم است و برای انواع خمها استفاده می شود. یک سیستم پلاگین ساده از تبادل سریع و آسان ابزارها پشتیبانی می کند.

دستگاه اصلی شامل یک ایستگاه کناری با CNC ، یک میز کار و نرم افزاری برای برنامه نویسی و عملکرد است. ساختار ماژولار آن ورود مقرون به صرفه ای به فناوری خمش ارائه می دهد ، زیرا پس از سرمایه گذاری اولیه می توان دستگاه را بعداً بدون هیچ گونه تغییر سفارشی و توسعه داد. این بدان معناست که دستگاه اصلی ضربه خمشی را ارائه می دهد و ابزار نوع خمش را تعیین می کند.

ابزار خم کن لوله


در مورد ابزارهای خمش آنها بر اساس نوع خم های ایجاد شده طبقه بندی می شوند. آنها می توانند برای تنظیم زاویه خمش با استفاده از مرجع ، اندازه گیری ضربه یا اندازه گیری زاویه ساخته شوند.

دستگاههای CNC معمولاً از قسمت مرجع خودداری می کنند. آنها با خم شدن بالا با اولین قطعه کار دقت خمش بالایی را ارائه می دهند.

خم های استاندارد

استاندارد خم شدن با دستگاه خمش جهانی
همه خمها بدون هندسه فوق العاده به خمهای استاندارد تعلق دارند. فاصله بین خم و انتهای مواد بسیار زیاد است و یک منطقه باربری مناسب را فراهم می کند. همین امر با یک خم شدن به دور دیگر.

ابزارهای معمولی به اصطلاح ساب خمشی هستند که با منشورهایی با اندازه گیری زاویه ای الکترونیکی یا منشور معمولی ترکیب شده اند.

خم شدن U
برای خم های U که خم های تنگ و باریک ضروری است ، خم اولیه با یک شاخه خم کننده جایگزین می شود. یک شاخه خمیده دارای هندسه باریک است.

خم شدن افست
از ابزارهای خمش افست برای مونتاژ دو پیچ با فاصله کمی بین یک مرحله استفاده می شود.

در جهت لبه خم می شود
اگر محور خم شدن موازی با قسمت محکم قطعه کار قرار گیرد ، از ابزارهای خم کن استفاده می شود. ابزارهای خم شدن در لبه ممکن است شامل اندازه گیری زاویه ای الکترونیکی باشد که دقت خمش بالایی را امکان پذیر می کند.

پیچ خوردگی
ابزارهای پیچشی قادر به چرخاندن قطعه کار بر روی محور طولی هستند. جایگزین ها گروه های پیچیده مونتاژ با خم های استاندارد هستند.


اندازه گیری زاویه ای و جبران برگشت فنری
برای تولید قطعات منفرد و همچنین دسته های کوچک با دقت و کارایی مشابه قطعات تولید شده در سری ، جبران برگشت فنری مفید است. دقت خم شدن +/- 0.2 درجه از اولین قطعه کار بدلیل محاسبه جبران برگشت فنر و استفاده از ابزارهای الکترونیکی بدست می آید.

اندازه گیری زاویه ای حالت کار
منشورهای خم با فناوری اندازه گیری زاویه ای الکترونیکی مجهز به دو برجسته خمیده مسطح هستند. این پررنگ در حالی که خم می شود سیگنالی به اندازه گیری زاویه می دهد. دقت اندازه گیری حدود 0.1 درجه است. سپس کامپیوتر ضربه نهایی مورد نیاز را محاسبه می کند و فنر پشت هر خم بدون در نظر گرفتن نوع مواد جبران می شود. دقت زاویه بالا +/- 0.2º فوراً با اولین قطعه کار بدون تنظیمات بدست می آید. در مقایسه با تنظیم بر اساس مرجع ، مقدار ضایعات مواد کاهش می یابد ، زیرا حتی ناسازگاری های موجود در یک قطعه از مواد به طور خودکار تنظیم می شود.

اندازه گیری سکته مغزی حالت کارکرد
هر جا که منشورهای خمشی با اندازه گیری زاویه ای الکترونیکی مناسب نیستند ، فاصله کمی بین خم ها ممکن است دلیل باشد ، منشورهای خمشی بدون اندازه گیری زاویه الکترونیکی اعمال می شود. در این حالت ، واحد کنترل را می توان از اندازه گیری زاویه ای به اندازه گیری ضربه تغییر داد. این روش اجازه می دهد تا پیش انتخاب ضربه قوچ خم در میلی متر و در نتیجه عمق غوطه ور شدن مشت در منشور انجام شود. دقت تنظیم +/- 0.1 میلی متر است. سکته مغزی نهایی معمولاً مورد نیاز نیست. توسعه بیشتر سیستم ضربه ای کاربر را قادر می سازد تا زاویه ای را که با استفاده از توابع ذخیره شده ضربه محاسبه می شود ، مشخص کند. دقت خم شدن در آن حالت بستگی به خواص مواد مانند ضخامت ، سختی و غیره دارد که ممکن است از قطعه ای به قطعه دیگر متفاوت باشد.


برنامه نویسی و اصل عملکرد

رابط کاربری گرافیکی دستگاه خم
برنامه نویسی بر روی رایانه مجهز به نرم افزار اختصاصی انجام می شود که بخشی از دستگاه است یا به یک ایستگاه کاری خارجی متصل است. برای ایجاد یک برنامه جدید ، اطلاعات مهندسی را می توان در هر موس و صفحه کلید وارد یا چسباند. از طریق رابط کاربری گرافیکی و منو محور ، مهارت های برنامه نویسی CNC قبلی مورد نیاز نیست. نرم افزار تمام مقادیر لازم را می پرسد و همه ارقام را بررسی می کند. ورودی ها را می توان در هر زمان تصحیح کرد و حداقل فاصله ها را فوراً بررسی کرد تا از ورودی های نامناسب جلوگیری شود. نرم افزار به طور خودکار طول مسطح هر قسمت خم شده را محاسبه کرده و موقعیت دقیق توقف جانبی را تعیین می کند. قسمت روی صفحه نمایش داده می شود.

در حالت ایده آل هر برنامه در یک پایگاه داده ذخیره می شود ، بنابراین بازیابی و مرتب سازی آنها با استفاده از توابع آسان است.

چگونه از دستگاه خم لوله هیدرولیک به درستی استفاده کنیم؟

درک نحوه عملکرد دستگاه های خم لوله هیدرولیک قبل از به کار انداختن آن بسیار مهم است. در این مقاله ، ما روند خم شدن لوله را با شما آشنا می کنیم و تمام مواردی را که باید در مورد این دستگاه توجه داشته باشید به شما آموزش می دهیم.

 

بازرسی
قبل از استفاده از دستگاه خم لوله های هیدرولیک ، بازرسی کامل دستگاه ضروری است. در زیر یک چک لیست برای اپراتورهای دستگاه وجود دارد.

قبل از هر بار استفاده ، دستگاه خم لوله هیدرولیک خود را بررسی کنید تا خطر صدمات شدید ناشی از برق گرفتگی ، تصادفات سقوط و جلوگیری از صدمه به دستگاه را کاهش دهید.

خون ، چربی یا آلودگی دسته ها و کنترل ها را تمیز کنید. این امر باعث کنترل بهتر دستگاه خم لوله هیدرولیک می شود و مانع از لیز خوردن دستگاه یا کنترل از نگهدارنده در حین استفاده می شود.

نشت هیدرولیک را بررسی کنید. سطح مایع را بررسی کنید و همچنین قطعات شکسته ، ترک خورده ، خمیده ، مفقود شده یا منگنه شده را که ممکن است عملکرد ایمن دستگاه را به خطر اندازد بررسی کنید.

مطمئن شوید که سیم برق و دوشاخه در وضعیت خوبی هستند. اگر در حین بازرسی مشکلی پیدا شد ، دستگاه را تا رفع مشکلات کار نکنید.

قرار دادن مواد در دستگاه
قرار دادن مواد در دستگاه خم کن چندان پیچیده نیست ، اما به چند نکته باید توجه کنید. در اینجا ما فرآیند تغذیه را به 5 مرحله تقسیم می کنیم. پیروی از مراحل ، یک عملیات موفق را تضمین می کند.

مطمئن شوید که دستگاه و محل کار به درستی تنظیم شده و عاری از عوامل مزاحم باشد. کلید روشن/خاموش در ابتدا باید در وضعیت OFF باشد. لوله را علامت بزنید تا در صورت لزوم در مکان مناسب خم شود و قاب بالایی را باز کنید.

فرم خمشی مناسب برای لوله را انتخاب کنید. فرم ها با اندازه و شماره کاتالوگ خود مشخص می شوند. قبلی را در انتهای قوچ قرار دهید.

لوله را در قاب قرار دهید و تکیه گاه ها را زیر لوله قرار دهید تا در صورت نیاز در حالت خم شدن صحیح قرار گیرد. لوله را به درستی پشتیبانی کنید تا از خم شدن لوله و دستگاه هیدرولیک لوله در هنگام استفاده جلوگیری کند.

اطمینان حاصل کنید که مقداری چربی را در کنار براکت گوشه ای که با لوله تماس دارد ، پخش کنید. براکت ها را در سوراخ های مناسب همانطور که روی قاب خمش مشخص شده است قرار دهید. تکیه گاه های گوشه باید در سوراخ های متقارن صحیح باشند. در غیر این صورت ، ممکن است دستگاه آسیب ببیند.

در نهایت ، قاب را ببندید و پین های پشتیبانی را در گوشه از طریق بال های قاب وارد کنید. براکت های گوشه ای را طوری تراز کنید که علامت های صفر در نشانگرهای زاویه با علامت بال بالایی هم راستا باشد. ماشین های خم کن با بال باز نشانگر زاویه ندارند. مطمئن شوید که سنجاق ها به طور کامل در برگ زیرین وارد شده اند و از پایداری دستگاه و لوله اطمینان حاصل کنید.


مبانی ایمنی
هنگامی که دستگاه خم لوله هیدرولیک کار می کند ، کار چندانی برای اپراتور وجود ندارد. با این حال ، برخی از نکات ایمنی وجود دارد که مهم است.

کنار سیلندر در همان طرف دستگیره رهاسازی بایستید. وقتی دستگاه در حال کار است به دستگاه خم کن خود دست نزنید. کاری که اپراتور در اینجا انجام می دهد این است که لوله را هنگام خم شدن دستگاه پشتیبانی می کند.

انگشتان ، دستها یا هر قسمتی از بدن را در موقعیتی قرار ندهید که بتواند آنها را به دام بیندازد یا آنها را به هم بچسباند. اطمینان حاصل کنید که براکت های گوشه در موقعیت مناسبی برای خم شدن لوله قرار دارند و پین ها به طور کامل در قاب قرار گرفته اند.

اطمینان حاصل کنید که انتهای لوله به اندازه ای فراتر از براکت های گوشه امتداد می یابد تا از لغزش لوله هنگام خم شدن جلوگیری شود. از لوله متحرک دور نگه دارید.


ملاحظات
برای دستیابی به بهترین نتایج در فرایند خمش ، علاوه بر خطوط ایمنی اولیه ، ملاحظات دیگری نیز باید در نظر گرفته شود.

برخی از اندازه های لوله برای ایجاد خم 90 درجه به یک کشویی نیاز دارند. هنگامی که شیار در محرک قابل مشاهده است ، حرکت آن را متوقف کنید.

اطمینان حاصل کنید که لوله به درستی پشتیبانی شده است تا از حرکت یا افتادن آن جلوگیری شود. دکمه رهاسازی دستگاه خود را به حالت جمع شده بچرخانید و محرک را آنقدر عقب بکشید که اجازه داده شود تا پسوند وارد شود.

پس از رسیدن به درجه خم شدن دلخواه ، حرکت کشویی را متوقف کنید. سعی نکنید خم های بیش از 90 درجه ایجاد کنید. این می تواند باعث پیچ خوردگی لوله یا مشکلات دیگر شود.

هنگامی که محرک عقب می افتد ، ممکن است لوله خارج شود ، بنابراین ممکن است برای رسیدن به زاویه مورد نظر کمی جبران لازم باشد.

پس از چرخش ، کلید قدرت دستگاه خم لوله هیدرولیک خود را به موقعیت OFF منتقل کنید. با چرخاندن دکمه رهاسازی به حالت جمع شده ، محرک را عقب بکشید و لوله را از دستگاه خم لوله هیدرولیک خود خارج کنید.


نتیجه
دستگاه خم لوله و لوله هیدرولیک طیف وسیعی از کاربردها را مانند نرده ، آرنج نرده ، دیوارپوش ، قاب مبلمان ، قفس رول و موارد دیگر ارائه می دهد. علاوه بر این لوله های هیدرولیک و لوله های خم کننده دستی ، دستگاه های خم لوله CNC درجه یک نیز وجود دارد. آنها می توانند تولید لوله ها و لوله هایی را که نیاز به تحمل و دقت دقیق دارند ، کنترل کنند. آنها همچنین هنگام پردازش مواد چالش برانگیزتر هستند.

در پایان روز ، انتخاب دستگاه خم لوله مناسب برای مغازه ، از نظر بودجه ، کاربرد و الزامات است. دستگاههای CNC قدرتمندتر هستند اما هزینه آنها بسیار بیشتر است. از طرف دیگر ، خم کننده های دستی هزینه کمتری دارند اما نمی توانند الزامات با دقت بالا و کیفیت بالا را برآورده کنند. اما برای تولیدات در مقیاس کوچک قابل اعتماد هستند و نگهداری آنها آسان تر است.

ماشین سازی مثلث

09127777257

خم کن,خم کن لوله,لوله خم کن,نورد رول,دستگاه لوله خم کن,دستگاه خم کن,دستگاه نورد رول,نورد ورق,دستگاه رول ورق,دستگاه نورد